In je elleboog hoesten. En marketing.

❓ MIJN HELE LEVEN hoest ik in m’n hand. En er was geen dag voor nodig om dat automatisme af te leren❓

Nu hoest ik in m’n elleboog. Geinig, hoe snel ons brein zich aanpast. Maar WAAROM kan dit wel, en lukt het me niet mijn autosleutel iedere dag op dezelfde plek neer te leggen? #altijdalleskwijt.

NOU. Dat heeft met 2 dingen te maken.

✅ Allereerst: Wij mensdieren zijn gevoelig voor betrouwbare autoriteit. En het RIVM en Mark staan vrij hoog op de betrouwbaarheidsladder.

✅ Ten tweede: we zijn groepsdieren. Ga maar eens midden op straat omhoog turen. De kans is groot dat er binnen 2 minuten een zootje mensen met je mee staan te loeren.

Je ziet om je heen iedereen in de elleboog hoesten. Dan ga jij dat ook doen. En BAM! Automatisme aangepast.

CONCLUSIE: Mijn autosleutels blijf ik dus voor altijd kwijt raken. Want geen groepsdruk EN geen autoriteit.

Hoe pas je dit toe in je marketingstrategie? Ik geef je 2 voorbeelden:

1. Plaats zoveel mogelijk reviews bij je producten/diensten. Je doelgroep heeft het gevoel dat ze onderdeel uitmaken van een groep.
2. Maak een sectie ‘meest verkocht’. Je doelgroep is dan eerder geneigd om te kopen. Ze kunnen met de groep mee.

Kun je wat met deze tips? Laat het weten!