Rood, Wit, Rosé
‘Doe mij ook maar zo’n fles,’ wilde ik bijna zeggen. Het lag op het puntje van mijn tong.
En dat was raar.
Want ik drink helemaal niet. Dus wat moest ik met een fles rode wijn?
Een tijdje geleden liepen Iris en ik een ‘lunchrondje’ door het centrum van Dordrecht. Zij zocht een goede fles rode wijn als cadeau voor haar ouders. En zo kwamen we terecht in een wijnhandel.
Samen stonden we voor een enorme kast met tientallen verschillende flessen. Iris vond het moeilijk om een keuze te maken, en aan mij had ze weinig. Want ik heb de ballen verstand van wijn. Ik zou afgaan op hoe mooi ik een fles vind. En dat is volgens mij niet het punt bij wijn…
De eigenaar van de wijnwinkel schoot ons te hulp.
En die had me toch een partij goede verhalen.
Natuurlijk over de smaak van de verschillende soorten rood die hij verkocht. Maar hij nam ons ook mee naar de wijngaarden zelf. Hij kende de streken, de druiven, de boeren. Niet van horen zeggen, maar omdat hij er zelf was geweest. Zijn vakanties bracht hij wijnproevend door, op zoek naar parels voor zijn winkel. Hij verkocht flessen met karakter én met een verhaal.
Hij vertelde zó meeslepend, dat ik mezelf bijna een glas zag inschenken.
En dat, terwijl ik dus geen alcohol drink.
Maar ik wilde die fles. Niet voor de inhoud, maar voor het verhaal. Voor het beeld van glooiende heuvels, zonovergoten druiven en die wijnboer.
En dat, mensen, is de kracht van een goed verhaal.
Het verkoopt zonder dat het schreeuwt. Zonder trucjes. Geen korting, geen loze beloftes. Gewoon iemand die weet wat ie doet, en dat met liefde vertelt.
Dus als je blijft hangen in veilige content, slappe slogans en dertien-in-een-dozijn teksten, dan hoef je je niet af te vragen waarom niemand koopt.
Dan smaakt jouw marketing gewoon naar goedkope huiswijn. En dat wil niemand.
(Dit gaat overigens over Rood, Wit, Rosé in de Voorstraat in Dordrecht. Voor als je wél drinkt ;)
—-
Slechte content is als slechte wijn. Je krijgt er hoofdpijn van.
Wij zijn Flom&Co. We helpen ZZP’ers en MKB met teksten die écht verschil maken. Dat doen we trouwens zonder mooipraterij. Gewoon eerlijke verhalen, slim verteld. Wij schrijven hoe jij praat. Kennismaken? Stuur me een bericht! :)
‘Doe mij ook maar zo’n fles,’ wilde ik bijna zeggen. Het lag op het puntje van mijn tong.
En dat was raar.
Want ik drink helemaal niet. Dus wat moest ik met een fles rode wijn?
Een tijdje geleden liepen Iris en ik een ‘lunchrondje’ door het centrum van Dordrecht. Zij zocht een goede fles rode wijn als cadeau voor haar ouders. En zo kwamen we terecht in een wijnhandel.
Samen stonden we voor een enorme kast met tientallen verschillende flessen. Iris vond het moeilijk om een keuze te maken, en aan mij had ze weinig. Want ik heb de ballen verstand van wijn. Ik zou afgaan op hoe mooi ik een fles vind. En dat is volgens mij niet het punt bij wijn…
De eigenaar van de wijnwinkel schoot ons te hulp.
En die had me toch een partij goede verhalen.
Natuurlijk over de smaak van de verschillende soorten rood die hij verkocht. Maar hij nam ons ook mee naar de wijngaarden zelf. Hij kende de streken, de druiven, de boeren. Niet van horen zeggen, maar omdat hij er zelf was geweest. Zijn vakanties bracht hij wijnproevend door, op zoek naar parels voor zijn winkel. Hij verkocht flessen met karakter én met een verhaal.
Hij vertelde zó meeslepend, dat ik mezelf bijna een glas zag inschenken.
En dat, terwijl ik dus geen alcohol drink.
Maar ik wilde die fles. Niet voor de inhoud, maar voor het verhaal. Voor het beeld van glooiende heuvels, zonovergoten druiven en die wijnboer.
En dat, mensen, is de kracht van een goed verhaal.
Het verkoopt zonder dat het schreeuwt. Zonder trucjes. Geen korting, geen loze beloftes. Gewoon iemand die weet wat ie doet, en dat met liefde vertelt.
Dus als je blijft hangen in veilige content, slappe slogans en dertien-in-een-dozijn teksten, dan hoef je je niet af te vragen waarom niemand koopt.
Dan smaakt jouw marketing gewoon naar goedkope huiswijn. En dat wil niemand.
(Dit gaat overigens over Rood, Wit, Rosé in de Voorstraat in Dordrecht. Voor als je wél drinkt ;)
—-----------------------------------------------------------------------
Slechte content is als slechte wijn. Je krijgt er hoofdpijn van.
Wij zijn Flom&Co. We helpen ZZP’ers en MKB met teksten die écht verschil maken. Dat doen we trouwens zonder mooipraterij. Gewoon eerlijke verhalen, slim verteld. Wij schrijven hoe jij praat. Kennismaken? Stuur ons een bericht! :)